کاربر گرامی!
خواهشمند است برای استفادهی بهینه از خدمات پِن اِستور موارد زیر را به دقت بخوانید. ورود کاربران به وبسایت پِن اِستور هنگام بکارگیری هر یک از خدمات فراهم شده در وبسایت به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین شیوهی بکارگیری خدمات پِن اِستور است. توجه داشته باشید که ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل همهی شرایط و قوانین پِن اِستور از سوی کاربر است. بیان این نکته اهمیت دارد که قوانین و مقررات نوشته شده در اینجا، جایگزین همهی توافقهای پیشین بشمار میرود.
قوانین عمومی
توجه داشته باشید همهی اصول و رویههای پِن اِستور برابر با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده است و در برابر کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط با کاربر است. در صورتی که در آینده تغییراتی در قوانین نوشته شده، رویهها و خدمات پِن اِستور پدید آید، در همین صفحه منتشر و بهروزرسانی میشود و شما میپذیرید که بکارگیری پیدرپی شما از سایت به معنی پذیرش هرگونه تغییر است.
تعریف مشتری یا کاربر
مشتری یا کاربر به شخصی گفته میشود که با اطلاعات کاربری خود که در فرم ثبتنام درج کرده است، به ثبت سفارش یا هرگونه بکارگیری خدمات پِن اِستور اقدام کند. همچنین، از آنجا که پِن اِستور یک وبسایت خردهفروشی آنلاین است، برابر قانون تجارت الکترونیک، مشتری یا مصرف کننده هر شخصی است که به منظوری جز تجارت یا شغل حرفهای به خرید کالا یا خدمات اقدام میکند.
ارتباطات الکترونیکی
هنگامی که شما از خدمات پِن اِستور استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید و یا به پِن اِستور ایمیل میزنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که پِن اِستور به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای فروشگاه از طریق آنها صورت میگیرد.
برای آگاهسازی رویدادها، خدمات و پروموشنها، امکان دارد پِن اِستور برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید. در صورتی که کاربران تمایل به دریافت اینگونه ایمیل و پیامکها نداشته باشند، میتوانند عضویت دریافت خبرنامه پِن اِستور را در پروفایل خود لغو کنند.
ثبت، پردازش و فرستادن سفارش
- روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و همهی سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و نخستین روز پس از تعطیلات پردازش میشوند. پِن اِستور به مشتریان خود در ۷ روز هفته و ۲۴ ساعت در روز امکان سفارشگذاری میدهد.
- کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت پِن اِستور به وسیله ارسال کد سفارش به ایمیل مشتری، در صف پردازش قرار میگیرند. پِن اِستور همواره در پردازش و فرستادن سفارشهای ثبت شده، نهایت دقت و تلاش خود را انجام میدهد. با وجود این، در صورتی که موجودی محصولی در پِن اِستور به پایان برسد، حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری، حق کنسل کردن آن سفارش و یا بازپرداخت وجه سفارش برای پِن اِستور محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالایی که موجودی آن پایان یافته، محصول دیگری را جایگزین کند.
- در صورت بروز مشکل در پردازش نهایی سبد خرید مانند اتمام موجودی کالا یا اختلالات شبکهی بانکی، مبلغ پرداخت شده طی ۴۸ الی ۷۲ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- در صورت انصراف مشتری پیش از ارسال، مبلغ پرداخت شده پس از کسر کارمزد انتقال طی ۴۸ الی ۷۲ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد.
- پِن اِستور مجاز است بدون پیش آگاهی نسبت به توقف سفارشگیری جدید، اقدام و فروش خود را متوقف کند و کلیه سفارشهای ثبت شده پیش از توقف سفارشگیری، پردازش و ارسال میشود. حق قطع فروش کلیه و یا بخشی از محصولات به هر دلیلی مانند اتمام موجودی کالا بدون پیش آگاهی، برای پِن اِستور محفوظ است.
- در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت پِن اِستور، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای پِن اِستور محفوظ است. پِن اِستور در اسرع وقت وجوه دریافتی را طی ۴۸ تا ۷۲ ساعت کاری به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید و مشتری با ورود به سایت پِن اِستور میپذیرد از این امر آگاهی داشته و در این خصوص ادعایی نخواهد داشت.
- کاربران باید هنگام سفارش کالای مورد نظر خود، فرم سفارش را با اطلاعات صحیح و به طور کامل تکمیل کنند. بدیهی است درصورت ورود اطلاعات ناقص یا نادرست، سفارش کاربر قابل پیگیری و تحویل نخواهد بود. بنابراین درج آدرس کامل، کدپستی، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است و در صورتی که این موارد به صورت صحیح یا کامل درج نشده باشد، پِن اِستور جهت اطمینان از صحت و قطعیت ثبت سفارش میتواند از مشتری، اطلاعات تکمیلی و بیشتری درخواست کند. همچنین، مشتریان میتوانند نام، آدرس و تلفن شخص دیگری را برای تحویل گرفتن سفارش وارد کنند و اگر مبلغ سفارش از پیش پرداخت شده باشد، تحویل گیرنده سفارش هنگام دریافت کالا باید کارت شناسایی همراه داشته باشد.
- پسدادن و تعویض کالاهای فروخته شده امکانپذیر نیست. بنابراین، مشتری باید در انتخاب کالا بسیار دقت نماید.
- پِن اِستور تنها فروشندهی کالاهای برندها و تولیدکنندگان است. بنابراین، پِن اِستور هیچ مسوولیتی دربارهی کیفیت کالاها ندارد و هیج کالایی را پس نمیگیرد. با این وجود، به منظور پشتیبانی از مشتریان، در صورتی که کیفیت کالاها، به ویژه خمیرهای پلیمری، مطلوب نباشد، پِن اِستور به نمانیدگی از مشتری با ارسال عکس و فیلم مراتب را به تولیدکننده اعلام میکند. تنها در صورت پذیرش تولیدکننده، پِن اِستور نسبت به بازگرداندن یا جایگزینی کالا اقدام خواهد کرد.
- کاربری هر مشتری شامل نام و نام خانوادگی باید با اطلاعات مدارک شناسایی مطابقت داشته باشد و در صورت عدم تطابق، فروشگاههای اینترنتی مجاز به ارائه خدمات به این گروه از مشتریان نخواهند بود. برای این، خریداران محترم می بایست با ارائه تصویر کارت ملی خود و خرید از طریق کارت بانکی متعلق به شخص خریدار که با هویت سفارش دهنده در تطابق میباشد، اقدام به ثبت سفارش نمایند. لازم به ذکر است که این امر به منظور جلوگیری از سواستفادههای احتمالی و مواردی نظیر جلوگیری از خرید با کارتهای سرقت شده و موارد مشابه در نظر گرفته شده است.
- با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده، به نام شخص حقوقی وجود ندارد. بنابراین لازم است مشتریان هنگام ثبت سفارش، نسبت به این مساله دقت لازم را داشته باشند و اگر نیاز دارند که فاکتور به نام حقوقی برای آنها صادر شود، پیش از ثبت سفارش خود، با پشتیبانی پِن اِستور تماس بگیرند.
- امکان پرداخت در محل وجود ندارد.
- تحویل سفارش در اماکن عمومی همچون کافه، کافی نت، رستوران، هتل و مانند آن امکانپذیر نیست و لازم است آدرس تحویل، دقیق و قابل استناد باشد.
- در صورت خرید اعتباری (استفاده از کد تخفیف یا ووچر) پس از نهایی شدن سبد، از نظر قانونی امکان اعمال تغییر در سبد خرید، و تغییر مبلغ فاکتور به دلایل انصراف از خرید، حذف یا تغییر کالا یا تعداد کالا وجود ندارد و اگر مشتری درخواست هرگونه تغییری را داشته باشد، ووچر یا کد تخفیف باطل خواهد شد و امکان برگرداندن مبلغ آن وجود ندارد.
- لازم به ذکر است افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد. بنابراین به مشتریانی که تمایل و تصمیم به خرید قطعی دارند، توصیه میشود در اسرع وقت سفارش خود را نهایی کنند تا با اتمام موجودی یا تغییر قیمتی کالاها روبرو نشوند. شایان ذکر است سفارش تنها زمانی نهایی میشود که کاربران ایمیل تایید سفارش خود را دریافت کنند. بدیهی است که پِن اِستور هیچگونه مسوولیتی نسبت به کالاهایی که در سبد خرید رها شده است، ندارد.
فرستادن سفارشها
برای همهی شهرها سفارش مشتریان با پست پیشتاز فرستاده میشود. هزینهی فرستادن با پست پیشتاز برای تهران و برای شهرستانها هنگام خرید نشان داده میشود. پِن اِستور بر پایهی تغییر قیمتها میتواند هر زمان این هزینهها را تغییر دهد.
باشگاه مشتریان
باشگاه مشتریان پِن اِستور با هدف تداوم لذت خرید، رضایتمندی و قدردانی از مشتریان پِن اِستور ایجاد شده است. مشتریان میتوانند با عضویت در سایت پِن اِستور به باشگاه مشتریان بپیوندند و برپایهی فعالیتهایی از جمله خرید، ثبت نظر دربارهی کالای خریداریشده و دعوت از دوستان امتیاز جمعآوری کنند. پس از رسیدن امتیازها به حدنصاب، مشتریان کوپن خرید دریافت خواهند کرد. همینطور اعضای باشگاه ار تخفیفات ویژهی اعضا بهره میبرند.
سیاستهای رعایت حریم شخصی
پِن اِستور به اطلاعات خصوصی اشخاصى که از خدمات سایت استفاده میکنند، احترام گذاشته و از آن محافظت میکند.
پِن اِستور متعهد میشود در حد توان از حریم شخصی شما دفاع کند و در این راستا، فنآوریهای مورد نیاز برای هرچه مطمئنتر و امنتر شدن بکارگیری شما از سایت را، گسترش دهد. در واقع با بکارگیری سایت پِن اِستور، شما رضایت خود را از این سیاست نشان میدهید.
همه مطالب در دسترس از طریق هر یک از خدمات پِن اِستور، مانند متن، گرافیک، آرم، آیکون دکمه، تصاویر، ویدئوهای تصویری، موارد قابل دانلود و کپی، دادهها و کلیه محتوای تولید شده توسط پِن اِستور از اموال پِن اِستور محسوب میشود. حق استفاده و نشر همهی مطالب موجود و در دسترس در انحصار پِن اِستور است و هرگونه بکار بردن بدون کسب مجوز کتبی، حق پیگرد قانونی را برای پِن اِستور محفوظ میدارد. علاوه بر این، اسکریپتها، و نامها خدمات قابل ارائه از طریق هر یک از خدمات ایجاد شده توسط پِن اِستور و علائم تجاری ثبت شده نیز در انحصار پِن اِستور است و هر گونه استفاده با مقاصد تجاری پیگرد قانونی دارد. کاربران مجاز به بهرهبرداری و استفاده از فهرست محصولات، مشخصات فنی، قیمت و هر گونه استفاده از مشتقات وبسایت پِن اِستور و یا هر یک از خدمات و یا مطالب، دانلود یا کپی کردن اطلاعات با مقاصد تجاری، هر گونه استفاده از دادهکاوی، روبات، یا روشهای مشابه مانند گردآوری دادهها و ابزارهای استخراج نیستند و کلیه این حقوق به صراحت برای پِن اِستور محفوظ است. در صورت استفاده از هر یک از خدمات پِن اِستور، کاربران مسئول حفظ محرمانه بودن حساب و رمز عبور خود هستند و تمامی مسئولیت فعالیتهایی که تحت حساب کاربری و یا رمز ورود انجام میپذیرد به عهده کاربران است. پِن اِستور محصولاتی مناسب استفاده افراد زیر 18 سال به فروش میرساند و در صورتی که کاربران از سن ذکر شده جوانتر هستند، باید با آگاهی والدین و یا قیم قانونی، به خرید و پرداخت اقدام کنند.
تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای پیوند با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی www https://penstoreiran.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت، با شما تماس نمیگیریم. وب سایت پِن اِستور هیچگونه سایت اینترنتی با آدرسی غیر از https://penstoreiran.ir و همچنین، هیچ گونه وبلاگ و شناسه در برنامههای گفتگوی اینترنتی همچون Yahoo Messenger یا MSN Messenger و غیره ندارد و هیچ گاه با این روشها با شما تماس نمیگیرد. کاربران برای برقراری ارتباط، تنها میتوانند آدرسهای بیان شده در بخش «پیوند با ما» را بکار گیرند.